A-Direct opent tweede vestiging

Het Haagse A-Direct groeit uit zijn jas. Begin augustus gingen dan ook de deuren open van een tweede vestiging, aan de Kerketuinen in Den haag. Tekst: Jos Veldhuisen

Het is niet zo’n kleine vestiging ook. Eigenaar Ibrahim Karadirek en zijn team bouwden het pand van de voromalige Hyundai-dealer aan de autoboulevard Kerketuinen om tot dat van een moderne onderdelengrossier. Karadirek is door de wol geverfd in de grossierswereld en is een man van voorzichtige stappen. Ook voor het openen van een nieuwe vestiging nam hij de tijd. Nu deze stap is gezet, wordt het gasgeven.
In een tijd waarin grossiernetwerken eerder aan concentratie denken, is het openen een geheel nieuwe vestiging een beslissing die durf toont, zeker op de schaal die Karadirek voor ogen heeft. “Het heeft niet zoveel met durf te maken. Door de groei van de afgelopen jaren is ons bewerkingsgebied groter geworden. We kregen steeds meer klanten van buiten de directe regio van onze eerste vestiging. Wij kennen de Haagse garagemarkt goed en hebben daar in ruim vijftien jaar het nodige vertrouwen opgebouwd. Toen we vorig jaar, ondanks de pandemie, over de grens van 3 miljoen euro omzet gingen, werd het mogelijk om aan uitbreiding te denken. We moesten sowieso dichter op de klanten van buiten de regio gaan zitten om onze logistieke beloftes waar te kunnen blijven maken, want in de onderdelensector zijn beschikbaarheid en de daaraan gekoppelde logistieke prestaties essentieel.

Beschikbaarheid

Bij het zoeken naar een goede plek voor onze tweede vestiging zag ik dat er in de omgeving van de Kerketuinen een mooie witte vlek lag om te worden ingevuld. Die kans hebben we omgezet in de nu gerealiseerde uitbreiding.”

Vestiging

A-Direct bouwde een relatief grote dealervestiging aan de autoboulevard om tot automaterialengrossier. Dat is nogal een stap, ook wat betreft de bedrijfsgrootte. “Ik zei al dat beschikbaarheid en logistieke diensten cruciaal zijn. Daarbij denk ik dat we nu uitbreiden belangrijk is, zeker nu andere, vaak grotere spelers aan het consolideren zijn. Zij zijn allemaal op zoek naar een grotere efficiency en voegen vestigingen samen en vergroten in sommige gevallen juist de afstand tot de klant. Wij moeten en willen daartegenover juist dichter op onze klanten blijven zitten.

Pand

Wat betreft de grootte van ons pand kan ik kort zijn: de showroom van twee verdiepingen en daarbij het vele glas vormen voor een prachtige zichtbaarheid. De op het terrein aanwezige parkeerruimte is ook niet onbelangrijk, want aan de doorgaande weg waar we gevestigd zijn, is parkeren een uitdaging. De werkplaats in het pand laten we intact en verhuren we aan een ondernemer die daar de lokale consument zijn werkplaatsactiviteiten aan zal bieden. Uiteraard kan hij daarbij leunen op onze onderdelenbeschikbaarheid”.

Aanbod

Beschikbaarheid schrjift Karadirek met hoofdletters. Zijn bedrijf heeft een breed en diep assortiment aan onderdelen, gereed-schappen, banden, olie en zelfs schadedelen. Hij koestert zijn onafhankelijkheid en dat toont hij onder andere bij diverse distributeurs in te kopen. Karadirek: “Niet iedere klant wil een A-merk, of wil altijd hetzelfde merk. Klanten houden van keuze. Daarom wil ik in mijn aanbod niet focussen door afspraken te maken met één distributeur. Ik houd van flexibiliteit en dat bied ik mijn klanten op deze manier ook.”
Ondanks een hoge voorraad MPM-olie voert hij bijvoorbeeld ook het uitgebreide productaanbod can Castrol. Naast de bekende bandenmerken biedt hij ook een ‘eigen’ bandenmerk voor de onderkant van de markt en hetzelfde doet hij met accu’s.

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *